fredag 21 februari 2020

Vi måste våga tro på att framtiden är ljus, och grön.


Det började med att jag tänkte på gårdagens datum när jag skapade en ny bildmapp - 20200220. Så snyggt ju. Och säkert ett sådant datum när många valde att förlova sig. Eller gifta sig. Eller bara pussas lite x-tra!

Sedan tänkte jag på ett av mina absoluta favorit ord - VI. WE. Ordet som gjorde att jag valde det namn jag en gång valde på bloggen eVIga kVInnor VIntage. Vi. Vi. Vi. Vi måste våga tro på att vi kan göra skillnad, tillsammans. Att vi kan motverka de radikala högerströmningar vi ser runt omkring oss. Att solidaritet och kärlek över alla bredder och breddgrader ska leda oss framåt i kampen för vår jords överlevnad på alla sätt.

Därför gjorde jag en bild/ett kort till oss alla. Med den heliga - men inte nödvändigtvis alls religiösa - treenigheten: Tro, hopp och kärlek. Och ro behöver vi för att kunna tänka ut bra saker att göra. Hopp, behöver vi alltid. Kärlek kan vi aldrig få för mycket av.

<3
/helena

ps Publicerar strax den andra versionen också (samtidigt som jag go-fikar med bästa mannen!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar