onsdag 27 oktober 2010

En enda tysk vas




Jag tänkte på det här med samlande... Det är ju rätt många av oss , som har har en förkärlek till, "saker", framförallt vintage, som lätt faller in i ett (: eller flera samlanden) av något slag.

Om det var någon som lyssnade/tittade på VAKNA! med the voice(på 5:an) en morgon förra veckan, så pratade Paul, Jakob å Josefin om just samlande. Det är verkligen fascinerande att det verkar finnas ett samlarobjekt för alla. Bara man kan komma på ett område som man själv tycker är intressant. Josefin Crafoord hade tydligen samlat på roliga tandborstar och tandkrämer, när hon var i tonåren och det roligaste var att hon hade kvar samlingen!! i förrådet, i en liten låda, så här ca tjugo år senare. Lyssnarna fick ringa in och berätta om sina egna "prylhögar" och det var allt ifrån tuggummiförpackningar till uttjänta kreditkort som utgjorde vanligt folks?! heta samlartroféer.

Själv har jag väl egentligen inget särskilt område i "mina samlingar", det är mer ett ögats och hjärtats begär som får styra inköpen. Sen är det förstås inte helt fel om fyndpotentialen är hög också, så att plånboken inte gapar alldeles tom efter kassan. Ni vet den där känslan man kan få; att något bara känns så rätt. Man kan stå ex.vis på en loppis fylld av ting,  av alla de slag, å ändå får man syn på just det där, som man bara måste ha!

Titta gärna in HÄR! hos någon som verkligen har en skön samling på g.

Oj, vad långt inlägg det blev, jag skulle bara nämna det här med samlande...det verkar nästan som att jag samlar på ord :) 

Vi hörs!

1 kommentar:

  1. Roligt med din vas... Jag har inte sett den tidigare så den är nog inte helt vanlig även om det finns många BAY vaser. Blått och vitt är så fint!

    SvaraRadera