onsdag 27 oktober 2010

Tisdagstema









Nu i elfte timmen, nästan tolfte, tar jag mig äntligen tid att blogga! Förvaring var ordet för dagens tisdagstema hos Fabriken. När man bor i en liten lägenhet, som vi gör, blir det väldigt viktigt att hitta hyfsade platser för alla prylar, ting, "stuff" och allt annat småkrafs som man samlat på sig.

Min kära auktionsinköpta sypuff, i den trängs diverse tyger som väntar på vidare åtgärd(mao en del ligger nog där permanent:). Den funkar ju dessutom alldeles utmärkt att ha till fotpall bredvid soffan, ex.vis när man bloggar!

Farmors lilla stol, som gått i arv via min pappa, som jag så klart först hade i mitt barnrum och som nu nästan fyrtio!!! år senare får tjäna som förvaring åt ett antal favoritinredningsböcker. Väl synliga och lättåtkomliga när man känner lust att bläddra och låta sig inspireras!

Ett klassiskt tidningsställ, med teakhandtag, försöker tappert hålla kvar alla tjocka, härliga, tidningar som jag slänger ner i "dess gap".

Till sist; korgar kan man aldrig få för många av. När vi satt och fikade i köket tidigare idag och den lilla kissen som vanligt tiggde yoghurt:) passade jag på att fota korgen i köket som har som uppgift att bl.a. hålla reda på morgontidningar och post.

Hoppas att ni låter Er väl smaka , av både mitt och andras och ytterligare andras ögongodis!

Vi hörs!

1 kommentar:

  1. Jag tycker katten är jättegullig,har själv en
    svart med vita tassar
    Ulla.

    SvaraRadera