måndag 7 februari 2011

För det lov att vara; en pastell?


Jag köpte den här trasmattan någongång förra sommaren, tyckte den såg riktigt härlig ut, där i affären, med sin mångfald av färger. Konstigt egentlig, pastellfärger har aldrig riktigt varit min grej, som det heter. De har inte ens funnits med "på kartan". Mycket riktigt, när vi kom hem och den skulle läggas ut på köksgolvet, så kändes det helt... fel, det var alldeles för många, konkurrerande, färger i den! Funderade starkt på att åka tillbaka och byta den, mot en trasmattevariant med lite solidare basfärger. Det blev aldrig av.

Nu när den har stått, i mer än ett halvår, ihoprullad, ja i stort sett bortglömd i ett hörn, så börjar jag nästan bli lite sugen på pastell!? Vad har hänt? Är det vårkänslor? Börjar jag bli gammal och soft? *ler*

Den svarta varpen/fransen gör i alla fall att mattan känns lite tuffare. Lite Rock'n roll i allt det bubbelgumssöta.

Spaningen efter saker, här hemma, som kan matcha har bara börjat, jag vet att det döljer sig en hel del sockersöta nyanser, bakom ytan...  Så vem vet? Tillsammans med lite hårdrockssvarta :) detaljer kanske pastell blir en hit, i vårt kök i vår?!


Så hörs vi snart.
/helena



ps Prislappen sitter fortfarande kvar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar