onsdag 2 februari 2011

Ta i... sten!


Idag, läs ikväll, hoppas jag få komma ut på lite äventyr... ni kommer förstå att mina krav på vad som kan kallas äventyr inte alltid är så höga, när ni hör att valet står mellan att gå på bio eller auktion. :) Huvudsaken är att det händer något, som bryter vardagens mönster. Det är så tråkigt att alltid gå runt i samma cirklar, skönt att få lite nya intryck då & då. Tycker jag. Kanske är det t o m en livsnödvändighet!?

Bilden på skulpturen är tagen förra året. I barmarkstider! Visserligen smälter snön bort utanför fönstret "as we speak", men det dröjer nog ett tag till, innan de riktigt milda vindarna blåser åt vårat håll. Eller vad tror ni?

Olle Brandqvist heter konstnären, bakom stenhuvudet. Förra sommaren stod han mitt i centrum av vår lilla stad och la de sista anletsdragen :) till rätta. Fritt fram för vem som helst som flanerade förbi, att kika på en konstnär "in action". Kul med kultur som, bokstavligen, är lättillgänglig för allmänheten. Ansikte mot ansikte, så att säga...


Titta och lyssna gärna på när konstnären själv jobbar med, berättar om, sitt stencoola verk. Bara en sån sak som att få se någon som står iklädd endast linne (heter det linne på karlar?!)... utomhus!!


Så hörs vi snart.
/helena


ps Vill ni ha mer vårkänslor? Då föreslår jag en extra titt på gårdagens inlägg, bara att rulla ner, så får ni se alla grön-saker som finns i vårt vardagsrum!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar