måndag 2 februari 2015

Våren är på väg


 
Åtminstone härinne, åtminstone i ett hörn. Är den på väg alltså. Våren. Här ovanför syns en liten detalj från det som är på väg att bli en något mysigare arbetshörna. Lite mindre mängd synlig teknik, är det tänkt att bli. Men just nu är det mer teknik... Diverse sladdar slingrar sig längs golvet och dammsugaren står förstås framme i paradposition, mitt i alltihop.


Det är delvis därför som jag ryggar inför sådana här ommöbleringsprojekt. Inte för att det är ett så stort åtagande egentligen, inte för de flesta. Men för mig som har begränsad ork kan det hela lätt sluta mitt i. Som nu. Fast nu ska jag inte vara negativ, för vi fick faktiskt rensat en hel del i helgen (var kommer alla dessa "viktiga" papper ifrån, ni vet de där som man bara måste spara?). Som sagt, en massa papper rensades bort, tre pärmar tömdes. Puh. Och både återvinningscentralen och second hand-affären fick sin beskärda del av väl bortvalda saker. Nu ska bara en otymplig, överflödig IKEA-hylla hitta sin väg till Myrorna också, så ska det nog bli bra det här.

Och min fina, fina lamptavla ska äntligen få komma upp på väggen!

:)
/helena

ps Sorry, om det kändes som att jag övergav er helt i helgen. Det berodde inte bara på vår utrensning här hemma, utan var mest en följd av att tekniken på bloggen krånglade. Försökte faktiskt titta in en sväng redan i lördags, men bildredigeringen bråkade bort alla mina bloggambitioner. Vi får hoppas att det löser sig framöver. Idag kunde jag i alla fall få in ett par foton, innan det låste sig. Håll tekniktummarna nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar