onsdag 3 juni 2015

Flyga drake?


Äsch. Jag skulle berätta något för er. En hemlighet, något jag skämdes för som jag nu äntligen har åtgärdat. Men det måste bli en annan dag, för nu är det bråttom, igen. Brått lönar sig ju inte. Men, men. I alla fall, på vägen ska jag spana upp mot trädtopparna, ska kolla om draken sitter kvar där. En vacker dag satt den bara där.

Jag tänker en massa symboliska tankar när jag ser den röda draken sitta fast där, högst upp. Ställer mig frågor om vad frihet egentligen är. Om man är friare med eller utan "snöre". Och om det inte är allra, allra bäst att stanna i trädtopparna. Stjärnorna är nog ändå som vackrast på håll. Eller vad tror ni?

Kvasifilosofi, en helt vanlig onsdagseftermiddag, där ser man. Inte illa, eller jo ganska illa faktiskt. Naivt. Men sant. Nu, starta raketmotorerna - mot loppisen!

:)
/helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar