onsdag 17 september 2014

Plåster på såren


Ovanpå byrån står en grön låda. Ovanpå den gröna lådan står en annan låda.

Den gröna lådan gjorde jag i slöjden. I den finns dolda skatter, som mitt allra första armbandsur. Inuti ser man hur illgrön lådan verkligen var, när den var ny.

Den lilla, slitna byrån har följt mig genom livet. En gång stod den i mitt barnrum. Ett rum fyllt med gula blommor och gröna bladslingor, en sådan tapet som är modern igen. Vet inte hur länge färgen grön har varit min kulör att föredra framför andra. Kanske sedan den allra första gången jag kikade ut?

Den andra lådan är en förbandslåda. Räddningskårens. Årtalet 1957 fladdrade förbi. Den här lådan hittade jag hos Röda Korsets second hand, förra veckan. Den är fortfarande fylld av diverse förband. Någon har haft tur i livet. Som sluppit plåstra om så mycket, menar jag.

:)
/helena

ps Mannen har också gjort en låda i slöjden, den finns här någonstans. Kanske ska jag gräva fram den med? Three is a charm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar