onsdag 11 mars 2015

Inget nytt


Sorry, om det vilar lite mycket av den trötta attityden favorit-i-repris över bilderna. #yesterdaysnews. Typ. Men de låg bara där i fotomappen och väntade på att något roligt skulle hända just dem. Jag tyckte så synd om dem där de låg, ville muntra upp dem på något vis. Och då kom jag självklart att tänka på er, kära läsare. Tänkte att det kunde pigga upp dem rejält - om de fick träffa er!

Nöjd sägs vara det nya svarta, och jag är böjd att hålla med. Det är inget nytt att jag är nöjd med mina, mer eller mindre, gamla saker. Sedan, om jag själv skulle mynta ett sådant där nytt begrepp, förvandla en känd devis till något annat. Omvärdera. Böja och bända. Då, skulle jag nog säga att; böjd är det nya svarta. Böjd som i banan som i en välkänd gul frukt. Det finns nämligen nästan ingenting som jag tycker är så fint som riktigt glittrande gult om våren. Och då menar jag inte bara banangult. Eller kycklinggult. #yellowisthenewblack. 

- Det ska böjas i tid det som krokigt ska bli, sa gud när han skapade mannen. Eller hur det nu var.

:)
/helena

ps Och, #happyisthenewblack. Kan bara inte sluta lyssna på Pharrell. Hans video gör mig så happy, happy, happy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar