torsdag 5 mars 2015

Just a silly phase I'm going through?


Det känns som att jag kanske har blivit lite för bra på det här med att riva ut sidor ur böcker nu. - Ritsch, ratsch, säger det bara.

Ni minns kanske att det satt väldigt långt inne innan jag över huvud taget tyckte det var okej att ens nudda vid tanken att "demolera" en bok på det här viset. Tror att det handlar om respekten för boken som fenomen, den är helig på något vis. Hm, var helig på något vis. Eller det är den väl fortfarande förstås, men jag har insett att ibland kan en gammal loppad bok göra mer nytta på något annat sätt än som en gammal helhet. Summan av de enskilda sidorna kan på något sätt bli större ibland. Om ni förstår hur jag tänker?

Just nu fullkomligt tapetserar jag hemmet med de urgulliga bilderna ur den rara presentboken: Istället för en blomma av Sven Nordquist och Erik Arpi.

- Skulle bara säga hej.

:)
/helena

ps Om ni också känner ett starkt uppdämt behov av att "tapetsera" hemmet med urgulliga bilder och söta små strofer, så såg jag att det finns några ex. av Istället för en blomma (blanda inte ihop den med boken Istället för en blomma till mamma bara) på Bokbörsen just nu. Eller så kan man ju göra det lite udda valet att behålla boken precis som den är, i en hel del liksom, och läsa den från urgullig pärm till urgullig pärm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar