fredag 22 maj 2015

Loppisbjörnen sover...


...verkligen inte längre! För oj vad loppisar det anordnas nu! Som perenner poppar de upp ur vinterdvalan! Det går knappt att se något annat i tidningen än loppisnotiser. I garage. I lador. På landet. I stan. Överallt.

Min onsdagsfavorit i min egen morgontidning (Borås Tidning) har den ljuva rubriken; GAMMALDAGS KAFFEKALAS och låter så här:
"Fika och loppis: Bollebygds Hembygds- och fornminnesförening ordnar ett riktigt gammaldags kaffekalas med vita dukar, servitriser i vita förkläden, sju sorters kakor och mockatårta. Samtidigt är det loppis.
Bollebygds hembygdsgård söndag 24 maj kl 10-13."

Kan det bli bättre? Lyxig fika. Riktig fika. Och loppis. Mm, låter som ljuv loppismusik i mina öron. Tyvärr får jag nog inte möjlighet att åka dit, helgen är fylld med mycket annat. En del lustfyllt; mannen har en rolig utomhusspelning imorgon - håll tummarna att det inte regnar. Åtminstone inte i sidled... 

:)
/helena

ps Vad ska ni göra i helgen? Den lilla loppisbjörnen och jag önskar er som ska ut bland "de redan använda sakerna"; god loppisjakt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar