fredag 29 augusti 2014

Några dammiga rader


Hej vänner! En ganska ledig fredag ligger framför mig, en rolig second hand-torsdag ligger precis bakom. Och om man prioriterar bakluckeloppisar, garageloppisar, vanliga loppisar, skördefester, marknader och sådant, då kan helgens kalender - med lätthet! - bli mer fullklottrad än någon "normal person" orkar med. Tror det blir en del andra prioriteringar här hos oss, just den här helgen.

Annars; har så mycket jag vill berätta, bl.a. tipsa om ett fåtal bra filmer som jag har sett i sommar - som några av er andra kanske har missat. Filmer, som det visade sig så här retrospektivt, har ett slags gemensamt tema. Kryptisk? Jag vet.

Vi får se om jag hinner titta in en sväng senare idag, tänkte ägna det mesta av dagen åt att städa, rensa ut och omarrangera, bland alla mina högt avhållna "grejjer", ni vet. Inte lika kul med alla rara ting när det är damningsdax minsann. Det är väl enda tillfället då jag önskar att jag var minimalist... Nä, tingens magi, händerna bakom, huvudena bakom, skaparna, idésprutorna, hantverkarna, konstnärerna - alla de - deras berättelser, historier och tankar, deras kreativa flöden och utlopp - allt det - lockar mig alldeles för mycket, som ni vet. Minimalist, nix, nix, nix!

Den blommiga, tyska golvvasen - fönstervas i mitt fall - behöver säkert gå i närkamp med Herr Dammtrasa. Vasen påminner mig om lampfoten jag hittade på Stiftelsen Vitrysslands loppis idag. Jag menar igår. Så fin. Och rar.

:)
/helena

ps En tavla fick också följa med hem. Önskar att ni kunde se det breda leendet på mina läppar, när jag sneglar ner mot dess naiva, underbara motiv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar