lördag 30 augusti 2014

Och katten!


Inser att ni knappast, med hjälp av dessa solstrimmiga bilder, kan se och förstå hur underbar min roliga tavla är, men jag kunde ändå inte låta bli att försöka visa er. Jan Forsberg heter konstnären bakom den bedårande byrån från 1963 (tror i alla fall att det står 1963, texten har försvunnit ner en bit under ramen).

Duken, burken, ljusstakarna, syrénbuketten och katten!

Jag frågade mannen om han trodde att det var en riktig katt som hade suttit så där stilla och poserat, han trodde att det var en porslinskatt av något slag som var avbildad. Men jag undrar jag.

:)
/helena

ps Identification card 1, Klockan sju, Ingrepp på en elektrisk hare, är tre av de mycket fantasieggande titlarna på denna spännande konstnärs alster. Ser fram emot att hinna surfa in på fler sajter än Metropol för att få uppleva mer av Forsbergs intressanta bildvärld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar