tisdag 16 oktober 2018

ff & fk


Ff. Det är det vi tittar efter mest - kameran och jag, när vi går på promenad i staden. Färg och form. Och så kikar vi, sneglar stolt och mindre stolt, på arkitekturen. Hur de olika tidernas byggstilar vilar snällt, ibland en aning bråkigt - och brokigt! - intill varandra. Snickarglädje jämte betongklossar. Snirkligt bredvid spikrakt.


Här är fyra exempel på saker vi fastnar för: Rutigt och subtilt och krackelerat och framfusiga fyrtal.


Och intressanta fk:s. Färgkombinationer. Organiska möten. Eller mekaniska. Det brända mot det blå. Lite så. Och så himlen på det!

:)
/helena

ps Längtar efter fler strövtåg med min "bildliga" vän. Att oplanerat flanera och upptäcka. Grotta in sig i små detaljer. Frossa i färg. Och form. Önskar att det fanns mer tid till det. Förr gav jag mig själv mer eller mindre spontana fotoutmaningar av olika slag, nu har jag flera inplanerade bildprojekt som tar upp det mesta av tiden. Men om tiden böjer sig lite, då kanske. Om tiden töjer ut sig en aning. Då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar