onsdag 3 oktober 2018

Tio ryska donnor


Nu har de bott här hemma i ganska så exakt en vecka, och jag tänkte visa er hur oemotståndligt vackra och gulliga de är!

Ingen vidare bild förstås, full av för skarpa kontraster, men eftermiddagssolen färgar ändå allt så fint. Och ni får göra ett syntest här... Ser ni den minsta? Precis intill glaskupan? 1,2 centimeter eller så är hon, den lilla lilla gumman.

Det ser en aning trångt ut där, på sovrumsskänken, tror bestämt att gummorna/dockorna ska få vila sig till jul, eller åtminstone till advent. Då får de nog komma fram och glänsa igen.

Kanske får de ändå stå kvar ett tag till, gillar att de får mig att le, varje gång jag går förbi.

:)
/helena

ps Yes! Två kvinnliga nobelpristagare hittills! En i fysik och en i kemi. Donna. Och Frances. Har inte hunnit sätta mig in i exakt vad de belönats för ännu, något bra med laserteknik och något med enzymer. Ska sätta mig in i det hela närmare, så fort jag hinner.

"Tillräckligt avancerad teknologi går inte att skilja från magi". Hittade citatet av Arthur C Clarks (tror åtminstone att det står så, min handstil kan vara lite som att tolka magi ibland...), kanske har jag delgett er de visa orden förut, men jag tycker en repris kan vara på sin plats - så här i nobla tider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar