söndag 10 april 2022

Letade efter en häst, fann en fågel

Hej på er. Efter en sådan här underbar, hoppfull helg - fylld av idrott på allra högsta nivå, tänkte jag letat upp en häst. Jo då. Öppnade en av mina gamla sommar-mappar och fann...en äng. Med ett rostigt hjul på. Tror att det är de goda makterna som vill att jag skall påminna alla er som ska ut och resa i dessa påsklovstider om att: 

Ta det lugnt. Kör försiktigt. Än är det inte sommar, mina vänner. Än kan väglaget vara förrädiskt. Snön och halkan lurar fortfarande där ute, här och var.

Men titta, där är ju en hä...ko. Jaha ja. En rofylld bild med en idisslande vän på. Jaja, nästan en häst i alla fall. Har inte fått tummen ur och lagt alla mina hästfoton på samma ställe än, därför kan de vara lite kluriga att hitta.

Äsch. Spelar roll. Häst, ko, ko, häst. Whatever. Anyway. Det är ändå bara ett enda djur vi alla tänker på, den där vita fågeln. Den som vi hoppas ska lyfta sitt huvud högt mot skyn och hjälpa Ukrainas befolkning att orka hålla ut och kämpa mot ett vansinnigt krig vi alla vill ska ta slut - nu. 

Från det viktiga tillbaka till vår vardag, eller snarare helgen som gått. Tänk, att det blev världcupsfinal i hästhoppning i alla fall. Till slut, ändå, efter flera år utan. Och i kölvattnet av inställda deltävlingar, den sista (i vår del av världen) var ju innan jul, i London. 

Därav blev det en lite annorlunda final, med tanke på att många av ryttarna inte hann samla så många poäng, men det gjorde ingenting, gav nästan det hela mer nerv, med en hel del wild cards och mer okända namn i deltagarlistan. 

Måste vara världens roligaste idrott att följa. Eftersom vi gärna hejar på ALLA hästarna blir det liksom inte att man blir speciellt besviken, oavsett hur det går. Det går alltid bra, för någon häst. Om ni fattar galoppen och hur jag menar och tänker här. Det gör ni säkert. Ska inte avslöja hur det gick, i fall någon ska njuta av det senare, i efterhand, på play eller så.

Hå hå ja ja. Annars? Jo. Det osannolika hände, i vår lilla lilla del av världen, att både mannen och jag kunde lägga ut var sitt sexbokstavsord som första ord i scrabble. Vad är oddsen? Tror knappt att det någonsin har hänt. Och som om inte det var nog, kunde han lägga ut besked, och jag fylla på med lig direkt efter, så att jag hamnade på tre gånger ord-poäng det första jag gjorde. Vad är oddsen alltså? Ingen beskedlig omgång direkt. 

Det var en kort söndagsrapport från vårt lilla hörn av verkligheten det. Hoppas att ni också har haft en bra helg.

Sköt om er.

<3

/helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar