onsdag 19 november 2014

En magnetisk advent


I köket, på skänken, bakom en hög med osorterade papper hittade jag den lilla lådan. Den lilla undanskuffade lådan full med ord. Magnetic Poetry.

I våras, i en annan blandad stökhög, hittade jag dessa tänka-utanför-boxen-band, eller snarare utanför-rinken-snören. Skridskosnören. Långa och alldeles lagom opretentiösa. Helt i min smak. Så fort jag såg dem började jag tänka på kuliga paketinslagningar och hållbara upphängningslösningar.

(Kommer ni ihåg tänka-utanför-boxen-banden jag hittade i fjol? I ett lite annorlunda broderi.)

Och så den gamla ostformen då. Den stjärnformade. Ihåliga.

Et voilà! Vintage-ostform + second hand-skridskosnören + nyuppväckta, magiskt magnetiska ord = världens finaste adventsstjärna!

:)
/helena

ps Oj, oj, oj, vad lätt det var att fullständigt fastna härinne: www.magneticpoetry.com. Det verkar inte alls vara en passerad fluga att skriva magnetiska dikter ju. Vad kul. Måste bara länka er till alla dessa knasiga tema-poesi-kit. Här finns verkligen något för alla. Från skäggälskaren till cat-lovern. Och för alla klassiska thrillerdiggare: Edgar Allan Poet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar