söndag 9 november 2014

Far for


Far var den första mannen som flög in i mitt hjärta. In i mitt hjärta han foooor och det uppstod amoooour. Om ni undrar var han vaaaarit, så är det däääär; i den rödaste delen av min kropp, mitt i mitt blodomlopp, hej hopp.

Haha. Vet inte riktigt hur jag tänkte här, men jag tror det var något i stil med att; om man skriver en superduperbra låt om far, om FAR, om Far som begrepp och koncept och som, ja, ens första manliga kärlek (i bästa fall), så borde man kunna tjäna en massa deg på den. Tänk bara hur mycket den skulle spelas. En gång om året...

Som sagt, jag vet inte riktigt hur jag tänkte där, men nu struntar vi i det och läser Kalle Linds krönike-pappadikt istället. En pappadikt som både är tragisk och komisk och tragikomisk. På vilket sätt är din pappa knäpp?

:)
/helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar