fredag 16 januari 2015

Looking for Mr Good?


Ska rensa bland alla mina gamla tidningar. Klippa ut sådant som jag absolut inte kan skiljas ifrån och lägga det i min röda resväska. Inre resor ska inte underskattas. 

Ska äntligen lyssna in mig ordentligt på mannen som lyckas komma undan med att skriva en låt som heter Lived på lanned. Har aldrig riktigt lyssnat förut, bara hört en del.

Får väl passa på att tacka Spotify, för alla skivorna vi hittar - musikermannen och jag. Second handvärlden är ju fullständigt fullproppad av musik numera. Och snygga CD:s. Det måste väl bero på Spotify och alla dess trogna anhängare? Det är alltså mannen och jag som köper upp allt från era minimalistiskt utrensade hem. Hem utan skrymmande CD-förvaring. Nu vet ni var era skivor finns, de är här hemma hos oss. Så, tack Spotify.

Vackert väder sjunger Peps om i Oh boy, men det är Jakob Hellman som för evigt har stulit den titeln. Funderar på varför jag aldrig kan lyssna på den låten utan att börja känna en massa. Det måste vara något med att jag var i en sådan period då, när jag lyssnade på den varje dag, som gjorde att den tog sig rakt in i hjärtat - och stannade där. Och det där med vanliga tröja och blöta hår. Det är så fint. 

Det är så fint att klä sig så. I alldeles vanlig tröja och blött hår.

:)
/helena

ps Tänker alltid att Louise låt heter Looking for Mr Good, fast det gör den ju inte. Henne, Hoffstenskan, ska vi också lyssna på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar