lördag 10 januari 2015

Men den här fick stå kvar


Vi trotsade morgontrötthet och oplogade småvägar för att ta oss dit. I princip alla som gillar second hand och bor i Borås, eller i dess närhet, känner nog till Gärdhem second hand i Dalsjöfors. En second handbutik med välgörenhet för ögonen. Tre våningar fyllda av allt sådant som man behöver - och inte behöver. Idag öppnade de för säsongen, och man får ju passa på, för oftast har de bara öppet på lördagar. Fick med mig en värmeljushållare signerad Rörstrand hem. Ytterligare en liten vit, till min långsamt växande samling.

Annars köpte vi mest praktiska ting, som en planeringskalender till skrivbordet och en omgång med inspelningsbara DVD-skivor. Och just det ja, jag hittade en liten faktabok också. Om glas.

:)
/helena

ps Men den gröna, 17 cm höga (låga?), W. Germany-vasen fick stå kvar där i det vinterimmiga loppisfönstret. Hm. Jag ångrar mig nästan inte alls

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar