fredag 10 maj 2019

High 5! vintage - Helg!


Lite fusk här. Bilder tagna innan jag ens började med mitt High 5! vintage-tema. Från i höstas. Finaste, ömtåligaste glasskålen från generationerna före, i samröre med det lilla sminkbordet för pysslingar. Hehe. Dockskåpsmöbler och jag, ni vet. Kanske har jag visat er precis de här bilderna förut? Eller bara några andra i samma serie? Spelar roll. Ni får stå ut med en repris, om det nu skulle råka vara en. I vår kära, omhuldade vintage-värld är ju det återkommande ett ständigt återkommande tema, så att säga.


Blommor och flickor och speglingar och lite annat fint. 

Med det önskar jag er en bra start på denna, vad som verkar bli en riktig, allvädershelg!

:)
/helena 

ps Äsch. Glömde ju en sak, en grej, ett tips. Fick gå in och redigera in ett ps åt er ändå. Alltså: Ett tips. Särskilt om det blir inomhusväder, eller för er som känner för att ta det lugnt och bara läsa och mysa ändå. Antik & Auktion nr 3, 2019. Har just lusläst artikeln om PH och hans många olika varianter av nordens i särklass kändaste "lampfamilj". Läs den, om en man och hans passion. En intensiv människa med många strängar på sin lyra, som det beskrivs. Och intervjun med Lena Cronqvist. Finns inget bättre än att läsa intervjuer med människor som egentligen inte vill prata så mycket. En kvinna som vill jobba med sin konst, helt enkelt. Så ärligt, så rakt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar