onsdag 22 september 2021

Rosa måln

- Åh, nej. Mannen ojade sig över att det blivit en löjligt liten bit bakplåtspapper över. Och vad gjorde jag då då? Sa till honom att ge den till mig: - Så ska jag nog förvandla den till något annat än bara en bit papper som blivit över, ska du se.

Det är ju den här tiden på året, när man börjar tänka i rosa termer. Inte bara färgen på de livgivande Rosa Banden, utan också färgen på en hel månad, en hel tid. Därför letar sig det rosa in bland det jag målar just nu.

Vet inte om det är rosor? En ser nästan ut som en tulpan, va? Fast jag tänker mig ett slags nejlikor. Bästa tant-blomman som finns - tycker jag ju nuförtiden, när jag själv är tant.

Rosa nejlikor. Riktiga överlevare.

Sköt om er.

<3

/helena

ps Förlåt. Ni kanske börjar tröttna på vårt köksbord, och alla djuren som bor där på just nu? Det är ju så att väldigt mycket av mitt arbete - både foto, målarkladdande och arrangerande och annat sker där - och jag älskar ju djuren! Men visst, någon annan vy borde ni kunna få snart, tycker jag. Får se vad jag kan trolla fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar