söndag 24 november 2013

"...se hur du glittrar till svar..."


Idag hämtades det in lite smått och gott ifrån skogen. Mossa, grenar och annat naturligt vackert. Förra söndagskvällen ägnades däremot en del åt window-shopping, jag tycker om när det fortfarande är ganska mörkt i stan. Nu har nog det mesta inne i centrum tänts upp inför advent, men i skogen ikväll var det fortfarande väldigt mörkt, så vi får väl se om de där grenarna är så vackra i dagsljus som jag tror.

Vi övade julsånger igår. Mannen plockade ut lite ackord. Och jag kraxade någotsånär i takt. Tror jag - det är kanske bäst att ni frågar honom om det - det är trots allt han som är musikern i familjen. I alla fall, när jag sjöng så föll jag för en strof i en text som jag aldrig förr har tänkt på som så särskilt märkvärdig:

" ... Nynna en sång som du kan, se hur du ler lite grann. ... "

Känner ni igen den? Visst är den fin?

:)
/helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar