söndag 3 november 2013

Wash- and watchdog


Även om veckan som gått av olika anledningar har varit lite jobbig, så var den åtminstone ganska givande ur second handsynpunkt:
 
Ett svart praktiskt förkläde, något som jag letat efter länge, det enda som bekymrar mig är om tulpanerna, som är broderade på den stora fickan framtill, verkligen kommer att klara 60 grader i maskinen. Det återstår att se. Om de inte skulle klara det, så är det skönt att kunna konstatera att det inte kostade mer än 25 kronor.
 
För övrigt hittade jag en värmeljuslykta - som om man behövde fler, men den här var väldigt retrofin i formen, enkel och snygg. Och det gick ju faktiskt en i golvet häromveckan. Så antalet ljuslyktor är fortfarande konstant.
 
Ett par roliga kakburkar stod på Röda Korset och väntade, bara på mig, de har jag inte riktigt bestämt än, vad de skall användas till. Det blir i alla fall inte till kakor, så mycket vet jag redan nu.
 
Ett rosa kulljus, på vars originalförpackning det står Sia.
 
En historisk roman med riktigt snyggt omslag, som jag förhoppningsvis kommer att läsa någongång, slank också med hem. Hela fem kronor fick jag punga ut för den.
 
Och så var det den uppnosiga hunden då. Vakthunden som ska se till att allt går rätt till, när mannen rakar sig och så. Avon är märket på denna After Shave Lotion ifrån 70-talet. Jag tror åtminstone att det rör sig om det årtiondet. I alla fall vad det gäller doften - Tai Winds. 90 ml innehöll den ifrån början. Ungefär hälften finns kvar i den lilla hundkroppen/glasflaskan. Eller fanns åtminstone kvar när den fortfarande satt och gläfste på Myrorna. Huvudet/plastkorken läckte sedan hela vägen hem. Men vad gör väl det, det är ju inte innehållet som är det viktiga, det är ju utseendet. Som vanligt med andra ord. 
 
 
Voff på er!
:)
/helena
 
 
ps Kommer mer ljus så kommer fler (och bättre) bildbevis, såklart! Även på veckans allra finaste fynd, som jag inte har nämnt. Än. Alltsammans, inklusive det finaste, kostade inte mer än 135 kronor sammanlagt. Jag menar, ifall nu någon som läser härinne skulle tillhöra dem som tror att allt kan värderas i pengar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar