torsdag 7 november 2013

Tre ljuspunker och en ljustapir


  • Telefonförsäljaren som önskade mig lycka till med konventet, när jag stressat sa att jag var såå nöjd med det abonnemang som vi har och sedan stammade fram att jag hade bråttom med förberedelserna. - Nja, det är en poesiuppläsning, sa jag. - Men du kallade det ju konvent, sa han. - Nä, event, sa jag. Men då hade han redan lagt på...
  • Alla fina, intressanta, spännande saker som ska gå under klubban imorgon. Får kanske bli en mörkerkörningstur ut på landet.
  • Mannen, som just kom hem.
:)
/helena

ps Ni missar väl inte ljusterapi-TV ifrån Costa Ricas bördiga regnskogar? Tapiren förra veckan var så söt, på sitt eget speciella lilla vis. Inför kvällens avsnitt snackades visst något om sjökor. Och om en höjdrädd sengångare?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar