söndag 12 januari 2014

Sport på tapeten


Finns det något mer irriterande än känslan av att ha förlorat?


Jag talar förstås om kampen mot "bacillerna". Förkylningsvirus och annat livsinskränkande. Först går man en hel vecka och bara väntar på att bli smittad, fast för säkerhets skull, om man ändå på något mirakulöst sätt skulle klara sig, håller man lagom behörigt avstånd till själva smittkällan - a.k.a. mannen. Man kramas på armslängds avstånd, slänger kyssarna med mycket luft emellan och vänder ryggen lite ofint, och mycket oromantiskt, till när man sover.


Bara om, utifall, att, man ändå skulle klara sig från att få det. Det försmädligt lilla viruset.


Puh. Man hinner till och med pusta ut lite. Av lättnad. Med lätta, öppna, lättandade luftvägar.


Då. Då! Slår det till. Kliet i halsen - check. Och så snoret då. Det var så nära att jag skrev "Snor på tapeten" som rubrik, men inte ens en mycket oefterlängtad förkylning kan få mig att uppträda hur ociviliserat som helst.

Tur att det finns en massa sport att titta på hela helgen. För det är det enda jag orkar just nu. Alla goda nytt-år-så-nu-j-klar-tar-vi-tag-i-det-här-intentioner är som bortblåsta, bortutfrästa.

Med gott hopp om att vi ändå hörs alldeles snart, vill jag önska er en riktigt God Fortsättning!
:)
/helena - a.k.a. snorvalpen (om man nu alls kan kalla en 43-åring för valp...)

ps Det var väl i någon boklåda på auktion som jag fann den, kan tänka - en inbunden version av några av 1962-års Tidningen Rekord (eller Rekord-Magasinet som idrottstidningen ifråga tydligen hette när den startade 1942). En bok med en massa sköna sportbilder i. Men det var redan när jag öppnade boken, med löst hängande och vältejpad framsida, för första gången, som jag fick se det fina "sportmönstret" på insidan! Originalet är väldigt ljust blått, jag har förstärkt och gjort det i ett par olika färgkombinationer, för skojs skull och för att det skulle synas lite bättre härinne. Visst känns det som skapat för att bli till tapetvåder? Det syns tyvärr inte så bra på den inskannade bilden, att de olika atleterna är indelade i ett slags rombiskt rutnät, med stjärnor runt kanterna - som hittat för en mönsterrapport, eller våd då. En sådan tapet skulle jag kunna tänka mig. Eller filt kanske, att ha över vinterfrusna ben i soffan. Bara en massa sport!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar