söndag 3 januari 2016

Ett hej! i mellan


Nej då, ni behöver inte oroa er, här finns inga nya regler om att äpplen är det enda man får äta från och med i förrgår. Här kommer det fortsättas att frossa i choklad, OCH i frukt, även i år. Har lovat mig själv att bli lite bättre på att bläddra fram rätt dag i den gamla almanackan dock, men det är mest för att de slitna, vikna, avskavda små "dagbladen" är så fina. Damma småsakerna i kökshyllan, kommer jag däremot inte att göra oftare. Promise!

Annars då? Tackar som frågar. Ganska bra faktiskt. Suset från sovrummet vittnar om att mannen spenderar lite kvalitetstid tillsammans med dammsugaren där inne. Själv ska jag alldeles strax tvätta, bland annat dunjackan som ropades in på slagauktion i somras. Och den knallröda, nästan fotsida, kvalitetskappan jag hittade på Erikshjälpen för någon månad sedan. Hög tid att tvätta dem nu, känner jag med en kallt konstaterande blick på termometern.

Den lilla kossan har förlorat ett horn och ett öra på vägen mellan nu och då. På vägen mellan mitt barndomshem och hit. Och förmodligen på vägen mellan några klövsteg längre bakåt i släktledet. Hon får helt enkelt göra som de flesta av oss gör så ofta vi orkar och kan - vända den vänligaste sidan till.

Hej, som sagt. Och ta en pepparkaka till. Än är det ju inte dags att dansa ut julen.

:)
/helena

ps Först, innan jag gör något annat, måste jag läsa den här hoppingivande insändaren - från Farmor - högt för mannen. Det är Sandra som har hittat den. Det är hopp vi behöver nu. Och civilkurage. Eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar