tisdag 12 januari 2016

hb


Som ett handelsbolag, du & jag. Eller om man vänder på det - en bärande, upplyftande konstruktion. En handel med mycket mjuka varor. Mjuka värden. Och ärlighet.


Ofta vardag. Men aldrig trist. Grått ibland. Men aldrig trist.


Surrealistiskt? Javisst. Jag sur, du realistisk. Du sur, jag realistisk.


Men oftast alldeles, alldeles underbart! Och inte en enda gång har jag undrat om gräset är grönare någon annan stans.

<3
/helena

ps Den här veckan firar mannen och jag 25 år (!) som lyckligt ogifta. Hepp. Och hopp. Och puss. Och allt det där.
pps Och förresten, kom ihåg att surrealism inte behöver vara något negativt. Läser, i den stora ordboken, en definition som jag (och mannen!) helhjärtat skriver under på: en konstnärlig riktning som försöker återge drömmens fria flöde av associationer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar