fredag 8 januari 2016

Girl You Got It Good


"I just can't put my finger on, what it is that's going on
When you're near I feel right - so don't you tell me that I'm wrong"

Eric Gadd. Ett helt musikkapitel för sig själv. Vid ett speciellt tillfälle, förra året, hade jag tänkt tillägna denna funky boy - man! - ett helt inlägg. Men tiden sprang ifrån mig. Får se om tiden kommer ikapp. Då ska jag göra ett helt, om än oansenligt, inlägg om den gode Gadd. (Har till och med rubriken klar för mig, så inga riktiga ursäkter finns...)

Spirit. Från 1999. CD:n som mannen hittade på Erikshjälpen igår. Till mig, för Gadd och jag går verkligen way back. Längre tillbaks än -99.

Girl You Got It Good. Listen!

Och älskling, när du läser här, tack för musiken!

:)
/helena

ps Tänk att skida med kjol på sig! De kunde verkligen göra saker med stil förr. Den rödluvade kvinnan träffade jag i Hindås, där hjälpte hon till att göra reklam för en föreläsning som skulle hållas i augusti - om skidåkning. Jodå. Ni minns kanske att vi åkte skytteltrafik mellan Borås och Hindås i somras? Sommarloppisen lockade. I Hindås finns en gammal backhoppningsbacke, tror bestämt att den fastnade på ett av mina foton här, i rallarrosornas skugga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar