måndag 6 februari 2017

Det blommar i inomhusrabatten


Det blommar i köket.


Det blommar - fortfarande! - i sovrummet.


Och så håller jag på att byta gardiner härinne också. Passar på att prova/njuta av min nya bonad här först ett tag. Den känns aningens för tjock i materialet för att ha som permanent gardin. Släpper knappt in något ljus alls. Blir nog lite väl mycket rött mysljus över det hela, tror jag.


Här ligger scrabble-brickorna på tork. Kom på för sent att jag borde skrivit något gulligt meddelande som hade passat på en måndag till er. Typ keep calm and carry on. Fast det hade ändå inte gått, det finns ju bara ett enda c i den svenska versionen. Fattar inte hur läskiga brickorna blir emellanåt, bara för att man råkar vara lite fika-kladdig om händerna när man spelar...


Och utanför faller snön igen, för vilken gång i ordningen. Eller faller och faller, mer virvlar. Yr. Jag blir yr av att följa de små flingorna med blicken.

Nu ska vi snart fika. Hoppas att ni också har en bra måndag! 

:)
/helena

ps Har förresten fixat lite på skänken i köket i helgen. Visar kanske lite senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar