torsdag 23 februari 2017

Ibland kan jag inte stilla mig...


...tills jag kommer hem. Jag bara måste göra en liten installation av små fina saker, redan i affären. Second handaffären. Det kallas visst stilleben-sjukan. Men titta bara så fint det lilla Bo-fajanskruset matchar den välklädde ministudenten - som varit klok nog att ta paraply med sig också! Skit i att det är lite rörigt i bakgrunden, sådant kan inte hjälpas.


Som pricken över i la jag till en espressokopp med stadsmotiv. Tänkte att den kunde bli helt perfekt att ha de allra första snödropparna i.

Student - fem kronor, krus - trettio kronor, och gullig kopp med tillhörande gulligt fat - tio kronor. Summa stilleben-summarum fyrtiofem riksdaler. Som hittat. Men jag lät det hela stå kvar. På Åter i Bruk.

Hoppas att någon annan hittade dem där uppe på hyllan, och ville ta med sig den lilla trion hem. Kanske någon som inte kan vänta en enda sekund till med att sjunga "vintern rasat ut"? En del brukar ju ta på sig sin gamla studentmössan då, menar jag.

Nu; hänga tvätt. Sedan; handling. Kanske hinner vi med ett loppisbesök också. Vem vet?

:)
/helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar