onsdag 1 februari 2017

Jag, vi, är en del av skogen


Lite komiskt, för att inte säga mycket komiskt, att jag tänkte att vi skulle börja den nya månaden ljust och fräscht och grönt och skönt. Så hann jag inte fota innan mörkret föll. Och jag hann inte ljussätta. Och jag hann inte fixa till något annat än det jag först tänkte. Så då fick det bli lite som det blev. Lite så här. Lite photoshoppat. Mycket photoshoppat.


Lånade i alla fall mannens nya superfina jobb-hoodie. Den som han tycker är lite för grön och framförallt för varm att ha på sig på jobbet. Han vevar ju jämt runt så mycket med armarna på sitt jobb. Vevar runt med gitarr-armarna, ni vet. Värsta, bästa överkroppsmotionen, vet ja! 


Minns ni den här björk-broschen? Den som saknar ett löv? Kom på att tishan med löv på måste passa helt perfekt ihop med en brosch som saknar ett löv. Lövtisha+lövbrosch=löv. Love. Löv.


T-shirten, som egentligen inte alls ser ut så här (löven är mycket ljusare, bland annat), har jag fått i present från vi-skogens webshop, det verkar tyvärr som att den är slut just nu. Men det finns ju en hel massa annat att beställa där, här, till förmån för kärleken till löven, träden, jorden och vår fortlevnad. Tygkassen verkar fin. Och memoryspelet med djur- och naturtema. Och sjalen i ull. Och... Gå in och titta själva, vetja!

<3
/helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar