tisdag 10 april 2018

Mannens snyggaste accessoar


Det lilla gulliga såret i mannens öra, får mig att undra om han inte borde spela lite mindre heavy metal? Bara plinka på små lätta, ulliga, gulliga moln istället?

Den gamla basen börjar bli oduglig, säger han. Håller inte tonen och så. Något med att halsen har blivit böjd. Som vi alla - av snålblåsten och årsringarna, tänker jag.

Men den är ju så snygg! Basen. Så den får stå kvar. Bastant och stadig. Bas-tant. Kanske ska jag börja spela lite själv? Nu är det ju ändå ingen som kommer märka att jag spelar fel... Det är basens fel, säger jag bara då.

:)
/helena

ps Har precis fixat till/redigerat ett par foton/bilder som jag blev jättenöjd med (något/några av dem kommer kanske synas härinne, så småningom). Mannen är bästa modellen, som ni vet. Och basen är ju också snygg, som sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar