torsdag 27 september 2018

Kyssby?


Jodå, nu har jag ropat in min egen julklapp på auktion. Det gäller ju att börja i tid, har jag hört.

För vad vore väl en eviga kvinnor-blogg utan några knubbiga, goa gummor? Ingenting alls förstås.

Jag har alltid, alltid velat ha ryska gummor. Har spanat och spanat och tagit isär och räknat och räknat och satt ihop igen. Men det har aldrig blivit något köp, förrän nu. 

Och aldrig trodde jag väl att det - spanandet och isärplockandet och tillbakasättandet - skulle sluta med så här fina gummor! Handmålade. Små, runda, naggande goda. Röda och guldiga och glänsande. Som små sockersöta julkulor.

Öh, Öh, Öh, God Jul på er då.

:)
/helena

ps Men bara två, små, ryska gummor kan väl aldrig utgöra en hel liten ryssby? Nej, självklart inte. Ni kan lita på att det kommer dyka upp fler invånare, så småningom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar