fredag 10 oktober 2014

Kolla vad jag fick av Mannen!


I ett visst ljus ser den väldigt rosa ut. Ibland skiftar den mer mot aprikos.


Tänker på den som en slags mogen svamp. Eller som en utslagen höstblomma. Fast mest tänker jag på att den känns så rätt just nu - i denna bröstmånad. En bröst-tröst vas på något vis. Även om mina mår bra, så tänker jag på andras.


Utanför pågår kampen mellan hösten och - ja, vaddå? Sensensommaren? Härinne står en gren som jag tänkte dela i ett antal mindre och sätta i min nya gåva.


Fast jag vet inte jag, kanske trivs den ändå allra bäst au naturelle?

I botten, snarare under botten, ligger en bok som jag inte i första hand köpt för att läsa, även om titeln eggar äventyrssinnet lite: Försvunna i djungeln. Av José Eustasio Rivera. Folket i Bilds Förlag. Stockholm 1955. FIB:s Världsbiblioteks sydamerikanska serie.

Jag vet ingenting om min nya glasvas. Mer än att den är underbar! Och köpt hos Emmaus! Tack Älskling!

Med en något rosaskimrande önskan om en skön helg till oss alla!
:)
/helena

ps Den gula boken är också himla fin, men titeln avskräcker från läsning - Duvjakt. Av Giose Rimanelli. Ur FIB:s Världsbiblioteks italienska serie. Stockholm 1954.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar