fredag 14 oktober 2016

En bukett vältränade grabbar


Santamaria och Del Sol. Vilka namn. Mmm. Haha. Allvarligt talat, nåja lite mer allvarligt i alla fall, tycker jag målisen är ganska läcker. Och så ser lagledaren fin ut... På ett lite retro-maffioso-aktigt vis. Brun kavaj, vit skjorta och mörk slips med blåa byxor till, om jag inte ser helt fel. Snyggt ju, riktigt snyggt.

Detta blir min helgbukett till er, kära läsare! Bara att välja och vraka bland fotbollsgiganter anno år 1962! Lite kul att de har en "vas" med sig där längst fram också. En stor och ståtlig sak som skulle passa vilken höstbukett som helst.

Hm. Undrar hur gamla de kan vara nu. Låt oss se... De var troligen tjugo, tjugofem, kanske någon till och med trettio då 1962, och så adderar vi drygt femtio år till det... Förmodar att vi hamnar runt sjuttiofem, åttio år då ungefär. Lite som Dylan då kanske.

Så, klicka gärna upp bilden och spana in grabbarna i närbild. Själv skall jag hålla tummarna för Elfsborg i helgen. Både att de vinner mot Helsingborg förstås, och att de får fint väder så de inte fryser för mycket i mellanrummet mellan strumpor och shorts.

:)
/helena

ps Visst ser det ut som att de har rosa matchtröjor? Ljust, ljust rosa. Det var nog delvis därför jag föll för just den här bilden, det är ju ändå rosa månad. Förmodligen var tröjorna kritvita (åtminstone före matchen...), men på baksidan finns säkert ett lag med röda tröjor som liksom skiner igenom bokbladet. Men det är roligare att tänka sig att de har rosa tröjor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar