fredag 21 juli 2017

R som i rött


Vad är det för märkvärdigt med det då? Undrar kanske den vane, luttrade vintage-jägaren. Två, röda ljuslyktor. Eller värmeljushållare, om vi ska vara petiga. So what? Lite retro-snygga, förstås. Javisst. Men vad då då? Vad är det med det? Inget. Inget särskilt. Men om det finns en etikett med ett stort "R" på då? R, som i Reijmyre. Blir den svårimponerade mer imponerad då? Ja. Jo. Såklart.


Men det var något annat som gjorde att jag köpte med dem hem från välgörenhetsloppisen. Något mer. Något som inte syns så bra här. Något extra fint.

Vi får titta närmare på det när jag har diskat dem ordentligt och skrapat bort prislapparna med två tvåor på. Och två femmor. Tjugofem kronor. Styck.

När jag har tänt dem, då får vi ta en närmare titt. Bränt barn sägs ju sky elden, men det gäller nog inte här.

<3
/helena

ps Då har jag tydligen lagt två röda ljuslyktor till sommarens övriga, mer julbetonade fynd: Julstrumpor, julkort, pepparkaksformar, och säkert något mer som jag inte kan komma på just nu. Det börjar visst att lacka så smått, mina vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar