söndag 15 oktober 2017

Ingen vanlig Svensson


Kan det vara så att han spanar in självaste solen?


Eller ber han bara om lite mer kraft i benen till laget i sitt hjärta?


En spricka i molntäcket - målntäcket - verkar det definitivt handla om i alla fall.

Hur superstolt jag än är över att vår lilla stad har lyckats få fram - inte mindre än - två storlag i fotboll, så är jag nog allra mest stolt över all vår nya, offentliga konst. All färgglad street art. Här representerad av det senaste tillskottet. Till-skottet. Jaja, sorry.

Shai Dahan, är konstnären bakom Anders Svensson i storformat, och en av de konstnärliga hjärnorna (curatorn) bakom den storstilade Street Art-festivalen: No Limit Borås. Heja, heja Shai!

Läser på lite om stadens stora fotbollsson på wiki. Haha, blir påmind om att han ingick i den så kallade pannbandsligan när det begav sig. Och att han gillar tacos är det nog inte många fotbollsintresserade som har missat.

När jag stannade till utanför Borås Arena i veckan var det lugnt och stilla. Innanför väggarna pågick däremot något. Förmodligen gjorde ett av lagen upp sin gröna master-plan därinne.

Fatta: Ett lag i allsvenskan OCH ett lag som kämpar på i superettan. Fatta: Elfsborg OCH Norrby. Heja, heja!

:)
/helena

ps Och inte vet jag, om det hade ett finger med i spelet att min rubrik löd som den löd igår, men det blåvita laget Norrby plockade hur som helst hem tre välbehövliga poäng igår. Kan Anders Svenssons bedjande blick ha en liknande inverkan när Elfsborg sparkar igång igen efter landslagsuppehållet idag? Hoppas det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar