onsdag 17 april 2019

Kort kort om vintage-våren


Förlåt om jag kommer in här och är så där lite lagom instagram-kort-i-tonen mot er. Men jag ville bara visa er våren. Att den är här nu. På riktigt.

Jag kommer ihåg en bloggerska som alltid brukade hylla, proklamera, vårens ankomst med hjälp av de ivrigt roterande borstmaskinerna, som körde runt på hennes innergård en ljummen mars- eller aprildag eller så.

Jag har ju en liknande grej: Mannen! Eller rättare sagt hans gamla jeansjacka från 1800-frost eller nåt. Från 80-talet i alla fall. Den brukar ju ofta komma fram när vindarna blir något mildare. Han har inte använt den varje vår sedan dess, då hade den väl inte hängt ihop alls numera, men ofta. Någon vår, i början av vår långa romans - puss, älskling! - tror jag till och med att jag kidnappade den ett tag.

Vintage plus våren lika med sant!

<3
/helena

ps Det mesta av övriga "stassen" är second handinköp, nästan allt faktiskt: Skjortan och slipsen och jeansen och bältet och skorna. Allt utom slipsnålen och underkläderna då alltså. Så det så. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar