torsdag 9 april 2020

Jag tänker mig en påsk...


...där vi fokuserar mer på det allra viktigaste - varandra.


En stilla tid, då vi ändå tillåter oss att njuta lite av all färgprakt. Både av allt det gröna som är på väg att spricka ut utanför as we speak, och av det vi målar fram och upp med hjälp av diverse pynt i våra hem.


Jag tänker mig en påsk där vi som är friska reflekterar över ynnesten att få vara just det. Och känslan som växer inom en när man tänker vidare på och runt det. Känslan av tacksamhet och lite allt möjligt annat som spritter inom oss så här i vårtider.

En glad påsk, trots allt. Från mannen och mig.

<3
/helena

ps Ljuva dofter från köket lockar mig strax att ta plats vid matbordet. Asch, synd att vi glömt att köpa must. Men men. Det finns ju värre saker. Och laxen ser härlig ut. Potatisen verkar precis lagom kokt. Och såsen kan jag knappt vänta på att få smaka. Hoppas att ni också har det gott. Sköt om er, så ses vi snart, på en blogg nära er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar