fredag 10 april 2020

Nu saknar vi allt allt vädersnack


Nu när alla pratar corona - av förklarliga skäl - saknar man ju nästan allt prat om väder och vind. Det där lättsamma kittet. Det som verkar vara det absolut enda ämne som kan engagera oss alla. Alla. Från norr till söder till sydväst och lite mera österut.

Inget kan göra oss lika surmulna eller skinande glada, som en stunds vädersnack. I vanliga fall tycker jag att det är supertrist att snacka kuling och sekundmeter och lågtryck över de brittiska öarna. Öken. Tristare än trist. Det blir ju ändå bara som det blir. Väder blir det ju alltid, oavsett hur det blir, menar jag. Men nu.


Nu vill man ju verkligen brista ut i regndans, om man får tänka på något annat en stund. Vädret känns som en avledande välsignelse från ovan. Come rain or shine liksom. Och mannen är tydligen på spexhumör, så då passade kameran och jag på...

Skulle tydligen bli alla sorters väder den närmaste tiden, tyckte jag mig höra. Mycket att snacka om med andra ord.

:)
/helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar