måndag 15 november 2010

En man, en gitarr... & en bra film!




Vi såg en film i helgen, en feel-bad film, som jag definitivt vill rekommendera... "Crazy Heart", kanske har ni redan sett den, om inte gör gärna det! Konceptet; åldrad, alkoholiserad, bedagad musiker på väg utför i karriären, känns inte direkt nytt & fräscht, men filmen har ett , ja, framförallt ett budskap som är viktigare än allt annat. Nä, jag tänker inte avslöja mer om det, i fall någon vill se den, då är det bättre att upptäcka så mycket som möjligt allt eftersom handlingen rullas upp.

Det finns, som jag ser det, egentligen bara ett riktigt tungt vägande skäl till att se den, Jeff Bridges!! Han har nog alltid legat på min topp- fem-lista över riktigt bra manliga, amerikanska skådisar. Han gör nog ingen besviken i rollen som countrymusikern Bad Blake. Ha,ha, cheesy namn, eller hur? "I haven't always been Bad...". Makalöst skådespeleri, kroppsligt inte minst, man känner verkligen varje steg & andetag han tar, Mr Bad.

Countrymusik kan väl inte direkt sägas vara "min tekopp", i vanliga fall, men här kommer den till sin rätt, texterna är ju ofta ganska kul! Att både Jeff Bridges och Colin Farell(som kan ses i en mindre roll)sjunger "sina" låtar själva är imponerande. Tänk att så många skådespelare sjunger bra också. Vissa har fått många gåvor.


Vi hörs!
helena

1 kommentar:

  1. Jeff hamnar på min 5 i topplista också!!! Fisher King är en av mina favoriter men nu ska jag absolut se crazy heart. Tack för tipset!

    SvaraRadera