måndag 18 juni 2012

Möte med en riktig man


På min väg hem ifrån ICA träffade jag en man.


Min lilla stad är åter igen full av skulpturer! Biennalskulpturer! Svårt ord, det där. Jag har inte hunnit kika på så många av dem än, men den här mannen stötte jag bara på. Alltid kul att träffa en ny man på sta'n. Särskilt en man som har hatt.


Och kjol!


"... I Man with hat (2010) möter vi enkelhet och naivism som är avsedd att framkalla tvivel inför, vad Baechler anser vara, akademiska konventioner och attityder inom vissa mer teoretiskt baserade rörelser inom konsten. ..."

Eller så kan man ju helt enkelt bara njuta av mötet. Konsten. Mötet med konsten. I vardagen. Njuta av ett plötsligt möte med konsten i vardagen. På väg hem från ICA. Tänker jag.

:)
/helena


Läs gärna mer om, och titta på konst av Donald Baechler här.
Läs gärna mer om årets Biennalskulpturer här. (citatet ovan är hämtat härifrån)


ps Ha, ha, hat, tänker jag vidare när jag söker på man with hat och får upp hur många kul bilder som helst. Se själva! Ha, ha, hats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar