onsdag 10 februari 2016

Behjärtansvärt


Det är inte ofta jag gör reklam för saker, eller jo, det gör jag ju mest hela tiden. Propagerar till och med. För "de redan använda sakernas magi". Det vet ni ju. Och för kulturens alla sköna konster och yttringar. Reklam som ligger mig nära och varmt om hjärtat. Eller kanske snarare "reklam".

Sakerna som dyker upp i inboxen då och då - ofta i samband med något jippo, de gör jag däremot sällan reklam för. Det är mycket prylar som dyker upp där, de kan jag oftast inte, med gott samvete, skriva under på. Men när det står Unicef på mailets rubrikrad, då klickar det till här inne. Här inne i hjärtat. Då spelar det ingen roll att man använder sig av en dag som känns lika delar kommersiell som hjärtlig. När det gäller hjärtefrågor är alla medel tillåtna. Så är det bara.

Lite för sent är det om man känner att det är viktigt att hinna få ett gåvobevis innan söndag, som bevis på att man har tänkt med hjärtat, men annars är det aldrig för sent att klicka hem en behjärtansvärd gåva. Filtar, nötkräm mot undernäring, vaccin. Och en massa, massa andra livsnödvändiga saker. Låt hjärtat vara med! Idag, imorgon, på söndag. Och måndag. Ja, ni fattar hur jag tänker.

<3
/helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar