söndag 21 februari 2016

Ett vårigt varv på Erikshjälpen


Inne på Erikshjälpen hade de dukat upp med våren igår (lördag). Allt kändes lätt och hoppfullt på något sätt. De broderade svalorna flög över textilavdelningen och bland tavlornas titlar tyckte jag mig kunna tyda ordet "Marsljus".

Vi gick varvet. Eller snarare det lilla varvet, för mer hann vi inte. När jag går stora varvet tittar jag på allt. Typ. När tiden bara medger ett mindre varv, börjar rundan nästan alltid bland småprylarna och bär sedan väg bort mot tavlor och tyger. Hinner jag något mer, går svepet genom bokhörnan också. Ungefär så.

Vi fick med oss en film. Några pins, förstås. Och en bok. Vårljuset lämnade vi kvar.

Sedan vinkade vi hejdå till den gulliga nallen och for vidare.

:)
/helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar