söndag 18 december 2016

Fruktkarusell


Är det någon som vet vad det här är? Lite gissa-grejen här. Att det här översta är ett slags handtag, ett bärhandtag av något slag, det fattar till och med jag. Men resten...


VAD är det? När jag köpte den, då trodde jag att jag fattade: -Aha, det är en jättefin ägghållare. En utsirad, vacker, gammal metallsak att servera de kokta finäggen från. Men nu...


Nu är jag osäker på alltihop. Är den verkligen gammal, eller är det en sådan där grej som är tillverkad för att se gammal ut? En lurendrejerigrej. Eller en nästan-lurendrejerigrej. För den är ju fin. Men så gammal är den nog inte. Och knappast heller avsedd för äggförvaring. För hålen...


Hålen är så himla stora. King-size faktiskt. Bara strutsägg skulle kunna undvika att falla rätt ner genom de gigantiska hålen. Men men. Vad gör det om hundra år? Eller nu? Den funkar ju hur bra som helst som ljussnurra. Eller som korkskruvshållare. Eller fruktkarusell.

:)
/helena

ps Snälla, snälla maila eller skriv en kommentar om ni vet vad den här grejen ska användas till, egentligen. Eller om ni har en riktigt bra gissning. Eller en riktigt dålig... Och snälla, snälla, snälla förlåt mig för att jag var tvungen att använda lite snurrig effekt på fotona här ovan, kände bara att vårt kök inte var tillräckligt sagolikt för att figurera här inne just nu annars. Men snart så. Snart kommer det vara helt dolled up. Christmas style. Jodå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar