söndag 20 augusti 2017

Den bästa guldkanten är oredigerad


  1. Anna och Tomas hade varit där före oss. Eller Albin och Tora, kanske. Eller Tore.
  2. Utsikten. UTSIKTEN! Låt mig få viska Viskan i era öron. Och den vidunderliga naturen runt den.
  3. Ljung heter landskapsblomman. Och oj, vad lila den var! Precis samma färger som marken, hade min snygga tidning. Och nej, jag har inte smutsat ner bibliotekets egendom. Det här är ett ex som jag köpte second hand i helgen, efter att jag lämnat tillbaka den stora, inspirerande traven till bibblan. Fick liksom abstinens direkt.
  4. Sedan började det regna igen. Tur att vi hade med oss ett stort paraply.
  5. Det vackraste trädet hade inga löv. Var inte det minsta grönt faktiskt, bara grått. Stilrent, skulle man kunna säga.
  6. Kvällen kom tidigt. Innan jag hann fota det jag hade tänkt att fota. Något fint och "fyndigt", som jag ville visa er. Och då menar jag inte rakhyvlarna. Näthat, visst är det tråkigt att det finns, men ett lite kul ord att lägga i Scrabble är det ändå. Liksom bogsera och dötid. Och pålle. Och goja. Och jag kom just på att jag hittade en ny ras till mitt hemma-zoo i helgen också. En riktig snygging. Låt mig få säga som så här; om den skulle få ont i halsen, så, då har den ganska mycket hals att få ont i...
  7. Sådana här skyltar borde verkligen växa på trän! Håller ni inte med?

:)
/helena

ps -Är det fåren som låter så? Sa han. -Det är väl råmer? Med å alltså. Svarade jag, när jag hörde ett mystiskt, gutturalt ljud från andra sidan ån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar