tisdag 1 augusti 2017

Iscensatt sensommarutflykt


Med sval sjöutsikt.


Trevligt sällskap.


Och några vackra vintage-tillbehör.

Jag börjar den sista officiella sommarmånaden med en besvärjelse. Inget - varken jobb, vardag, regn, blåst, mörka kvällar, trötthet - inget ska få hindra oss att göra sköna sensommarutflykter! Eller hur? Inga undanflykter nu - bara ut och njut!

Kanske behöver det inte vara mer avancerat än en termos kaffe och en bok. Och något torrt och varmt att sitta på. Men det gör ju inte ont att ha ärvda snygg-täcket med sig. Eller ett antikt fat att lägga upp bullarna på. Eller något annat smaskigt. Kräftor kanske.

Lirkade varsamt ut det från sin mörka tillvaro i skåpet. Virade sedan den vinröda höstkappan runt fatet som jag är jätterädd om. Varje gång jag tar fram det blir jag lika förvånad över hur fint det är: -Åh, jag minns inte att det var såå underbart...

Ropade in det stora uppläggningsfatet/stekfatet på auktion för många år sedan. Tyckte det var hög tid att det fick komma ut och lufta sig lite. Tror det gillar sensommarluft, nästan lika mycket som jag.

<3
/helena

ps En annan dag tittar vi kanske lite närmare på fatet. En annan dag. Kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar