onsdag 6 september 2017

Med kartan i hand. Och Karin i tankarna.


Visste inte riktigt vad jag skulle börja med, men det fick bli med det bästa. Kanske lite väl monetärt tänkt - att tycka att det som inhandlades på Erikshjälpens second hand, var det bästa som hände på hela, långa tisdagen. Men så var det verkligen, i just det här fallet. Även om fikan var god. Och sällskapet trevligt.


Fast det allra, allra bästa var väl trots allt det vi lämnade in på Erikshjälpen. ATT vi lämnade in. En grön skål och en blå kruka. Och den här byggnaden ovan. Caroli. En hel kyrka. Fast den vi skänkte var förstås en aning mindre. Och något plattare. 


Vi genade förbi kyrkan av en speciell anledning; ett av konstverken under den pågående Street Art-festivalen No Limit Borås, ska växa fram där. Bara att vända på klacken, så ser man att förberedelserna är i full gång.


Här alltså, strax utanför kyrkportarna. Flaggstängerna stod uppställda och väntade på HOTTEA. Som ska göra något textilt, tror jag. Snart, snart ska det hända något här. En del av årets konstnärer har inte hunnit komma så långt ännu.


 Andra desto längre, som Fintan Magee.


 Sedan gick solen ner, mina vänner.


Ännu en dag hade sprungit förbi. 

:)
/helena 

ps Varje dag, under det att street art-festivalen No Limit pågår, händer det någonting extra. Förutom själva konstens framväxande och diverse guidade visningar. Här kan ni läsa hela det resterande programmet. 

Och Karin då, vem är det? Jo, när jag köpte min fina, fina sak (som ni säkert kommer få se mer av senare) tänkte jag på Karin Laserow och hennes passion för gamla saker. På torsdag börjar en ny säsong av Bytt är bytt. Jag gissar att ni vet vem som kommer sitta bänkad då. Även om det är näst intill omöjligt att gissa allt rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar