fredag 10 augusti 2018

Mannen & hans husdjur


Hej där.


Första jobbveckan efter sommarledigheten är till ända. Det blev en ganska bra mjukstart för oss båda.


Vi landade båda mjukt i madrassen, kan man säga. Om man gillar att prata i idrottstermer. Och det gör vi ju! Självklart följer vi EM-veckan som pågår för fullt. Framförallt friidrotten förstås, men även en del annat.


Heja Sarah! Säger jag bara! Fyra guld, med stukad tumme och allt.


Till slut fick jag gjort - åtminstone en del av - det jag hade tänkt att få gjort den här veckan, och nu sitter jag här med en hel del bilder att redigera.


Så kom regnet till slut. En liten skvätt i alla fall. Åskan, som en förlösare från den mest tryckande värmen. Skönt med lite mer normala temperaturer. Även om blåsten friskar i rejält. I Johannes kölvatten. (Undrar inte ni också; vem det är som döper alla väderfenomen? Hur söker man det jobbet liksom? Väder-döpare. Vem vill inte ha det på sitt visitkort?).

Önskar er en riktigt skön helg, gör mannen och jag. Oavsett väder och vind.

:)
/helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar